Wypróbowane rady na bezsenność

Zanim sięgniesz po tabletki uspokajające lub nasenne wypróbuj najpierw kilka innych sprawdzonych metod:

– W sypialni przed pójściem spać powinno być cicho, ciemno i chłodno dlatego tak ważne jest wywietrzenie wcześniej pokoju w którym śpisz, zgaszenie światła i zasłonięcie okien.

Staraj się przestrzegać stałej pory kładzenia się spać i wstawania co pomoże uregulować Ci czas czuwania i odpoczynku.

– Staraj się zapomnieć o pracy i rodzinnych stresach, zacznij kilka godzin przed snem robić coś co sprawia ci przyjemność np. oglądnij film czy poczytaj książkę.

– Nie stresuj siebie i domowników, nie kłóć się ponieważ może to wywołać niepotrzebny stres. Zamiast tego się uspokój i posłuchaj wyciszającej Cię muzyki.

– Wypij przed snem szklankę ciepłego mleka z łyżeczką miodu.

– Zrób sobie relaksująca kąpiel z ziołami np. melisą i połóż się do łóżka.

– Wypij herbatkę nasenno-uspokajającą mieszankę melisy, chmielu, mięty i waleriany.

– Usiądź w fotelu i zaczekaj na zmęczenie, w żadnym wypadku nie leż w łóżku, przejrzyj gazety, poczytaj książkę, oglądnij telewizję.

Add Comment